sobota, 5. avgust 2017

Signalkuppe / Punta Gnifetti 4554 m - masiv Monte Rosa

Monte Rosa je največji gorski masiv v Evropi, ki leži na meji med Italijo in Švico, med Zermattom na eni in Alagno na drugi strani. Njen glavni vrh je 4634 m visok Dufourspitze, ki je hkrati tudi najvišji vrh Švice in drugi najvišji vrh v Alpah, sledi pa ji še veliko podobno visokih vrhov. Midva z Rokom sva v tem masivu osvojila Piramide Vincent 4215 m, Signalkuppe 4554 m in Parrotspitze 4432 m.

Četrtek, 3.avgust
Dan, ko sva z Rokom končno odšla tja visoko v Peninske Alpe osvajat štiritisočake. Ob enih popoldne sva se s Cerknice zapeljala čez mejni prehod Fernetiči, mimo Milana do vasice Alagna Valsesia. Potovanje je trajalo slabih 7 ur, nabralo se je 600 kilometrov. Namestila sva se v kampu, se najedla in pripravila za naslednji dan.

Petek, 4.avgust
Po zajtrku sva se s kar tremi gondolami zapeljala do dejanskega izhodišča za vzpon, to je Punta Indren 3260 m. Tu sva takoj stopila na ledenik, ki pa ni predstavljal nikakršnih težav. Sledil je kratek plezalni del in hitro sva prišla do drugega ledenika, ki ga je bilo potrebno prečiti, da sva prišla do koče Capanna Gnifetti 3647 m. Za kočo se prične tisti pravi, na momente kar strašen ledenik, kjer je naveza nujna. Še isti dan sva opravila aklimatizacijski vzpon na Piramide Vincent 4215 m. Čeprav sva imela vse potrebno za prespati v bivaku na Balmenhornu 4167 m sva si premislila in se spustila do koče Gnifetti, kjer sva na srečo dobila prenočišče brez rezervacije. Bilo mi je precej slabo, a se je po obilni večerji stanje izboljšalo.

Sobota, 5.avgust
Ob dveh ponoči sva se odpravila proti gori Signalkuppe 4554 m, kjer je postavljena tudi najvišje ležeča zgradba v Evropi - koča Capanna Regina Margherita. Začetni del poti je bil enak kot prejšnji dan, ko sva opravila uspešno aklimatizacijo. Vrh sva osvojila kmalu po sončnem vzhodu, razgledi na celotne Alpe so bili spektakularni, jutro pa je bilo precej hladno in vetrovno. V koči sva spila najboljšo možno kavo in se kmalu poslovila. Povzpela sva se še na Parrotspitze 4432 m, ki ima res eleganten vršni greben. Sledil je spust po že precej ojuženem snegu do koče ter naprej do gondol, ki so naju popeljale nazaj v Alagno. V kampu sva prespala in se naslednji dan vrnila domov.

Za lažjo predstavo prilagam 30 fotografij.

Prečenje ledenika takoj na izhodišču, desno se lepo vidi Punto Giordani 4046 m

Razgled s poti

Dobra zavarovana pot

Pripelje do koče Capanna Gnifetti 3647 m

Za kočo se začne tisti pravi ledenik, pogled proti Piramide Vincent 4215 m

Razpoke na ledenikih brez vidnega dna

Balmenhorn 4167 m. Misel, da bi prespala tu v bivaku sva hitro opustila, saj se nisem počutil najboljše

Razgled z vrha Piramide Vincent - pogled proti Corno Nero 4322 m in Parrotspitze 4432 m

Sestop preko ledenika nazaj do koče Capanna Gnifetti, ki je na momente resnično grozen

Svet za kočo

Prijetno vzdušje v koči. Za 70 € ponudijo večerjo ( lazanja, juha, pečen krompir, meso, sladica ), spanje in zajtrk

Naslednje jutro nekje na višini 4450 m, pogled proti Lyskammu 4527 m

Matterhorn 4478 m, gora vseh gora

Na sedlu med Signalkuppe in Zumsteinspitze, pogled proti skupini Mischabel in Strahlhorn, kjer kraljuje gora Dom 4545 m

Zumstenspitze 4563 m & Dufourspitze 4634 m & Nordend 4609 m

Prihod do najvišje ležeče koče v Evropi - Capanna Reghina Margherita, kjer je tudi vrh Signalkuppe 4554 m

Višina koče Margherita ( 4554 m ) je včasih povod za začetek višinske bolezni, saj prenočitev tu gor brez ustrezne aklimatizacije predstavlja velik napor

Notranjost koče. Na vrhu je na razpolago tudi Wi-Fi omrežje

Najvišji balkon v Evropi, kava je tu NAJBOLJŠA :)

Naveza Notranc - Gorenc vedno uspe ! :)

Matterhorn 4478 m ( Monte Cervino )

Izjemen razgled na Alpe

Sestop in vzpon še na Parrotspitze 4432 m

Pogled proti Signalkuppe/Punta Gnifetti 4554 z vrha Parrotspitze 4432 m

Bela gora / Mont Blanc - 4810 m

Na levi Piramide Vincent 4215 m, v daljavi izstopa Gran Paradiso 4061 m

Sestop s čudovitega snežnega grebena s pridihom zračnosti - Parrotspitze 4432 m

Lyskamm 4527 m

Sedlo Lysjoch in še zadnji pogled na masiv Monte Rose. Na desni strani fotografije sta lepo vidna osvojena vrhova Signalkuppe in Parrotspitze

Slikovita vasica Alagna Valsesia ( povratna karta za vse gondole stane 40 € )

Meje ? Nikoli jih nisem videl od blizu. Slišal pa sem, da obstajajo - v glavah nekaterih ljudi...